Dagens inlägg: Sjukhet, nutid och framtid

 

Hej sötnosar. Mår verkligen skit idag. Fyfan, känns som om det vore så mycket lättare att bara få dö på en gång. Mådde jätte dåligt redan igår, så när jag gick på stan med ett par kompisar för att leta morsdag present i ösregnet efter skolan blev det inte bättre. Usch nej. Men hittade i alla fall en bok som jag hoppas att hon gillar.

 

Nu har jag i alla fall precis kommit upp från ett långt bad. Hade gärna velat ligga kvar lite längre, men vattnet var inte så varmt som jag hade hoppats på. Tänkte sätta mig och titta på en bra film lite senare, men popcorn och sånt. Tycker faktiskt jag förkänar det. Kunde knappt ta mig upp ur sängen i morse, och det berodde inte bara på morgontrötthet. Kanske en Beck? Eller den otroligt uttjatade Mean Girls? Måste verkligen skaffa fler dvd filmer... Det är ju mycket mysigare att sitta och titta på film framför TV:n tycker jag. Jaja, får väl se hur det blir med den saken.

 

Nu är det inte långt kvar innan sommarlovet! Shit så underbart! Och alla prov är klara (utom matteprovet, skit), så man är typ nästan helt ledig från pluggandet nu. Tror jag i alla fall. Fast det borde väl komma rätt mycket skit nu som man ska hinna med innan 8:ans slut. Gud ja. Jag börjar 9:an till hösten. Äldst på skolan. Och sen är det gymnasiet. Tiden går minst sagt fort... Men nu vet jag i alla fall vad jag ska välja för linje så det blir inga flev problem med det tror ja inte. Hade tänkte mig estet faktiskt. Eller, har ju funderat på det väldigt länge innan också, och där finns ju allt de som jag har funderat på.

Kul att endel blev förvånade över att jag ville ha estet, haha. Bara för jag inte går runt o säger till alla allt som jag vill bli eller tjatar om vad jag ska göra när jag "blir stor", betyder väl inte det att jag inte har några mål o drömmar. Jag har faktiskt planerat min framtid rätt länge, och vet ungefär hur jag i alla fall vill att den ska se ut. Sen får jag bara försöka uppnå den. Men jag delar gärna inte med mig av mina tankar o drömmar sådär. Det finns alltid nån som inte tycker likadant eller tror att jag aldrig skulle klara av det. Att springa runt och få alla att tro att jag är något, nej. Då tror man ju tillslut själv att man är näst intill bäst? Jag håller det helst för mig själv. Det blir skönast så. Övermycket uppmärksamhet blir man bara mallig av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0