Kladdigt och klibbigt

 

Kom hem idag efter skolan och tänkte att "Idag ska jag nog testa de nya ansiktsmaskerna mamma köpte till mig!" så tog jag fram dom och en ansiktsrengöring (som inte får komma i ögonen?) ja hittade i skåpet, sköljde ansiktet och kletade på rengöringen. Min första tanke var "Ska de verkligen se ut så här?". Det såg ut och kändes precis som kroppstvål. Alltså helt vanlig tvål. Och så brukar dom ju vara lite mer kräm-aktiga o så men nej inte den här. Men strunt samma, tänkte jag och kletade in det i ansiktet. Usch, den luktade vidrit! Både luktade och smakade precis som såpa (jag råkade få lite på läppen..)! Så vill man känna sig fräsch och go ska man nog inte satsa på den! Sen när jag sköljt av såpan ur mitt ansikte såg ja i alla fall fram emot en fräsch ansiktsmask! Och eftersom jag redan provat den med avocado förut så ville jag testa apelsin den här gången. Så jag öppnade förväntansfullt förpackningen och till min stora förvåning bara sipprade det ut orange gegga! Inte alls som en ansiktsmask eller peeling! Missnöjt klibba jag in kletet i ansiktet och ja, de var ju inte direkt den här fräschhets känslan utan de var mer en form av "vem kasta äggula i ansiktet på mig?" känsla. Och sen började den svida redan efter ett par minuter, fast jag vanligtvis inte får sånna reaktioner. Och inte nog med det så var ett jävleskap att få bort skiten! Så resten hamnade i soptunnan tillsammans med den andra "fräscha" apelsinmasken! Kort fattat, köp den inte. Däremot är avocado masken helt ok! Men apelsin, no. Klet och kladd gillar vi inte! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0