Tummen upp&ner

 

Varm choklad, vinterkylans räddare i nöden. Jag gillar verkligen inte vintern. Visst kan det vara mysigt med lite snö då och då, men det får räcka under december månad sen får de gärna vara sommar resten av året tycker jag! Därför är ju en varm kopp choklad något att värma sig med under en kall dag som denna.

 

Film är ett stort tummen upp tycker jag! Har man tråkigt, inte vet vad man ska hitta på, så kan man bara sätta på en bra film och mysa under en filt med lite popcorn. Också något mysigt nu under vintern när det blir mörkt så snabbt och allt.

 

 

 

Snöstorm som det är ute just nu! Usch, halt, kall, blåsigt, läskigt! Det får en att bara vilja dra ett täcke över huvudet och försvinna till Bahamas! Jag vet att jag är negativ till vintern för visst är det mysigt med snö, det är kul att ha snöbolls krig ute i den vita (sålänge man inte är nysminkad och fryser näsan av sig då vill säga) men det blir för mycket. Det är väl för att jag fryser så lätt.. Synd att inte snö var varmt, då hade jag älskat den...

 

Mörker! Det är ju mörkt nästan hela tiden så här års! Och jag måste faktiskt erkänna, att jag är lite mörkrädd... Men visst känns det ibland som att någon förföljer en om man går ute själv i mörkret? Så man måste skynda sig som fan för att komma hem? Och så snöar det också typ hela tiden nu så det blir ännu läskigare. Dels för att man knappt ser något alls, dels för det är så halt så man får passa sig för vart man sätter fötterna. Nej, ljust ska det vara!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0