leopard nails




Så här blev det när jag förskte få till leopard mönster på mina naglar! Inte det bästa kanske, men inte helt dumt heller va? Haha. Om jag hittar mitt vita nagellack snart så ska jag försöka göra zebra mönster nästa gång! ;)

Så här gjorde jag:


Du behöver:
1. Aceton
2. Svart nagellack
3. Guldigt nagellack
4. Brunt eller oranget nagellack
5. En bit bomul


Först tar du bort det nagellack du redan har med hjälp av aceton och en bomulstuss (ganska uppenbart^^). Sedan målar ett tunt lager med det guldiga nagellacket på varje nagel. Gör detta 2 gånger, låt det sedan torka. Gör sen som små tunna fläckar med det svarta nagellacket på dina naglar. Medan det torkar kan du blanda det bruna/oranga nagellacket med lite av det svarta på ett lite tjockare, blankt papper (jag använde en gammal reklam brochyr). Om färgen inte blir bra kan du blanda i lite av guld lacket. Måla sedan likadana fläckar som med det svarta, fast lite mindre, i de svarta fläckarna. Sen är det klart! Lycka till ♥

Tips: Om nagellacket är segt och/eller klumpar sig kan man testa att hälla i några droppar aceton och skaka, då löser det upp sig!

Kommentarer
Postat av: louise

sött :D <3 men jag föredrar helt svarta eller naturliga..eller ljusljus rosa...eller manikyr :D hahaha

2010-08-04 @ 19:07:00
URL: http://louisemalmgren.blogg.se/
Postat av: martina

så fint de blev!:)<3

2010-08-05 @ 00:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0