Dagens fundering




Idag på bussen, på väg till skolan, såg jag en rökstrimma efter ett flygplan på himmelen. Inte så ovanligt kanske, men jag hade inget bättre för mig än att lägga märke till sånna saker. Det fick mig att tänka på hur det skulle kännas att sitta där uppe (har faktiskt aldrig åkt flygplan), och se på utsikten. Allt är så mycket mindre där uppifrån! Det måste vara en fantastisk känsla första gången. Eller kanske inte alls så fantastiskt? Tänk om man är flygrädd? Jag vet inte om jag är flygrädd, men fyf*n va hemskt om det blir något fel på motorerna och man vet att planet kommer att krascha vilken sekund som helst o det finns inget du kan gör åt det? Man kan bara sitta där och vänta på att dö. Om det inte finns fallskärmar förståss, men dom hinner man väl inte fatta hur dom fungerar innan man dunsar i marken med ett krasch-bom-pang? Eller det kanske inte finns fallskärmar så det räcker till alla så får man ta barnen först. Och så blir ens föräldrar lämnade kvar? Vill man ens ha en fallskärm då? Tänk alla dom vars föräldrar dött i en flygolycka! Helt hjälplösa har dom bara kraschat i marken. Inte vill jag skrämma upp er, men det är ju värt att tänka på. Man väljer kanske hällre båt då? Då har man i alla fall en chans att klara sig. Hmm...


Kommentarer
Postat av: Louise

har du aldrig åkt flygpland? :O<3 det är fint att se allt ovanifrån men läskigt, jag är lite flygrädd...:(<3

2010-08-31 @ 18:25:50
URL: http://louisemalmgren.blogg.se/
Postat av: linnea

haha, asso..man ser faktist inte så mkt.

det brors på hur vädret är..om det är väldigt molnigt ser man inte ett skit. men annars är det rätt vackert!!



och jag skulle mkt hellre flyga flygplan än att åka båt! trust me..det är så mkt bättre att åka flygplan än att sitta på en båt i 8 timmar?!?!

det var riktigt jävla läskigt kan jag säga dig!

(när jag åkte till tyskland)

tänk att du sitter på en båt..som väger 1436586037502858795+9492 ton..? och den

2010-09-01 @ 13:53:59
URL: http://www.linneasplace.devote.se
Postat av: linnea

fan..

och den FLYTER FORTFARANDE?!?1 DET var läskigt kan jag säga!!

och hur det kuppar hela tiden..



och tänk om du är mitt ute i ingenstans och båten sjunker..? bland hajar och skit..och du kan inte ringa nån? eftersom att där ute finns det ingen täckning!



så jag skulle hellre krascha med ett flygplan än en båt! :D <3

2010-09-01 @ 13:56:23
URL: http://www.linneasplace.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0