trött på mobbning och skitsnack

Tänkte bara förvarna att jag kommer antagligen svära i detta inlägget hejvilt nu, orkar verkligen inte bry mig! Men en sak att bry sig om är hur jävliga människor det finns egentligen. Det finns väldigt underbara också, men mobbare, vad tänker dom med? De tänker nog inte alls tror jag! Jag vet många som håller på att mobba. Jag ser även hur kompisar slänger ut helt onödiga kommentarer om folks utseende o sånna saker. Och nej, jag är inte felfri, det är ingen, det händer rätt ofta att jag också gör det. Men brukar försöka släta över det sen lite snabbt. För man kan väl inte hjälpa hur man ser ut? Hur skulle det se ut om folk fick bestämma själva hur man ville se ut? Ja det kan jag nog inte ens föreställa mig, för det är omöjligt! Ingen är perfekt, men alla är vackra på något sätt. Har man en fin insida blir man fin på utsidan också. Så är det bara! Och när jag ändå tog upp onödiga kommentater här nu, är man bitchig för att man inte är så pratglad av sig eller? Det har jag nämligen fått höra. Av folk jag inte ens känner över huvud taget "Nej men hon ser bitchig ut ;o" Vadå bitchig? Hur fan kan någon jag inte känner tycka jag e bitchig? Lite fult må jag säga! Man kan ju inte vara omtyckt av alla, så det händer ju att "vissa personer" säger saker om en som är helt osant? Som gör att man tillslut får sämre rykte. Och ja, av sånna man ens knappt sätt förut också. Man kan inte döma någon efter vad andra säger. Jag tycker folk ska skaffa en egen uppfattning om saker o ting o inte ta efter vad andra säger. Sen är det många som påstår att " Oj, vad synd det är om dom, och, sluta mobbas folk blir sårade" sen gör de kanske likadant själva utan att de är medvetna om det. Sånna personer finns det gott om. Som mobbas utan att själva vara medveta om att de gör det. Jag vet några faktiskt, men ska ju inte nämna några namn såklart. Men sånna som slänger ur sig elaka kommentarer hela tiden men inte uppfattar att man tar det som allvar tillslut. Det är inte roligt ett dissa sina kompisar! Har man fått för sig det så måste det vara något fel. Äkta osäkerhet eller något. Men om du blir mobbad eller får en taskig kommentar uppslängd i ansiktet bara sådär, så ta det inte som ingenting. Stå emot och säg tillbaks! Ingen har rätt att trycka ner dig! Kom ihåg det! Spelar ingen roll hur stor eller liten, gammal eller ung personen är, det finns ingen rätt att hålla på med sånt skit i vilket falls om helst! Jag vill bara säga att; TA INGET SKIT, STÅ FÖR VEM DU ÄR FÖR DU ÄR LIKA FIN SOM ALLA ANDRA! Och så är det med den saken!


Kommentarer
Postat av: SUSANNE TRINH

evelin du vet vart jag finns!Är alltid här för dig ifall du vill prata eller bara umgås!<3



och sen måste jag bara fråga haha, e jag en av dem? :o svara ärligt!

2010-04-24 @ 07:10:33
URL: http://happyapplee.blogg.se/
Postat av: SUSANNE TRINH

evelin du vet vart jag finns! Är alltid här för dig om du vill prata eller bara umgås!<3



och sen måste jag bara fråga haha, är jag en av dem?? :o svara ärligt!

2010-04-24 @ 07:16:17
URL: http://happyapplee.blogg.se/
Postat av: Anonym

ojdå heheh råka visst trycka 2 ggr ..

2010-04-24 @ 07:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0